tiistai 16. joulukuuta 2014

~Turkin matka osa 2~

Jos et ole lukenut vielä Turkin matka osa 1- postausta, niin suosittelen lukemaan ensin sen, koska sama tarina jatkuu nyt!:) Muokkasin sitä tänään samalla kun kaveri huomas että pari asiaa puuttuu! Joten käy kurkkaamassa.

Päivä 4. Antalya- Falezin hotelli

Viimeksi jäätiin siis siihen, kun saavuttiin Antalyaan Falezin-hotelliin, mutta ei kurkattu vielä sisälle.
Nyt jatketaan siis siitä.
Hotellin oli ihan mahtavan hieno!

a (22)

Oli sen verran hieno hotelli, että huoneen ettimisessäkin kesti jonkin aikaa. Kaikki vaan pyöri siellä ja tuijotti korttiaan jossa luki huoneen numero:D Hotellihuone kuitenkin löyty, mikä oli myös ihan älyttömän hieno. Ja niin oli näköalatkin upeat, huone oli nimittäin 12.kerroksessa!
(Pahoittelen parin kuvan huonoa laatua)

a (29) a (28) a (33) aaaaaa3 IMG_1479 aa4 IMG_1480 a (5) aaaaaaaaaaaa DSC_1020 DSC_1044 DSC_1057 DSC_1039

Lähettiin melkein heti tutkimaan hotellia, ja suu aukihan sielä sai pyöriä, ja aurinkolasitkin olis melkein tarvinnut kun kaikki kimmelti niin hienosti.
Lähettiin samalla metsästämään merta, kun se parvekkeelta näytti olevan ihan nurkan takana. Siinä olikin välissä sen verran pelottavan näköinen autotie että jätettiin uintisuunnittelut siihen paikkaan.
"Eskyttiin" samalla kuitenkin johonkiin puistoon, joka oli sellanen iso alue, mikä oli täynnä kissoja ja niille tarkoitettuja ruokinta-automaatteja ja koppeja.  Joka suunnassa kiilui kissan silmiä, ihan sama minne katsoi. Joka ikisen palmun ja puskan alla kökötti vähintäänkin pari kissaa. Pelottava paikka:D Pari koiraakin siellä näkyi. (Hyvää kuvaa ei oikein saanut kun oli sen verran pimeää ja kissat ei osannut olla paikallaan.)

a (32)
DSC_1003 DSC_1008

Illalla Noora ja Jenna jumittu meidän huoneeseen  rupattelemaan riehumaan ja laitettiin huone uuteen uskoon. Mitään ei onneks sentään hajonnu, mutta kiva sotku synty :D
Onneks ei yhtään lapsettanu... :)

a (7) a (8) aaaa12

Päivä 5. Timantteja-Nahkaa- Raunioita-Shoppailua

Syötiin hotellilla aamupala, kasattiin tavarat, ja kokoonnuttiin taas bussiin.

e56 e55 a123

Ensin mentiin siis kultaliikkeeseen. Siellä työntekijä kerto meille kaikkee esim. esitteli eniten myytyä/suosituinta sormusta, jossa kivi vaihto väriä eri valoissa. Sellasen oisin voinu ottaa matkaan mutta ei tainnu lähtee ihan ilmaseks:D
Lopussa oli taas aikaa kierrellä ite liikkeessä ja ostaa taas minkä tahansa helyn mukaan.
Oli ihan haltioissa kun siellä oli niin ihanan nättejä koruja. Ärsytti taas kun ei saanut kunnolla rauhassa katsella, vaan koko ajan joku oli hengittämäsä niskaan ja pakottamassa ostamaan.
Mutta tuolla siitä oli pikkusen apuakin, nimittäin mun oli pakko saada joku sormus matkaan, ja ne mukavasti alko ihan kunnolla ettimään mulle sopivaa:D Ja sieltähän sellanen sitten löytyikin, ja pysty hymy huulilla liikkeestä lähtemään. Kassu oli puoliks sponsorina (Y) :)

a (26)
a (23)

Tuolta jatkettiin nahkatavaramyymälään, jossa meille oli järjestetty muotinäytös ensimmäisenä. Siinä esiteltiin esim. liikkeen takkeja, mitkä pysty käyttämään molemminpäin. Katse kiinnotty kyllä vähä enemmän malleihin eikä takkeihin :D
Näytöksen jälkeen sai taas kierrellä vapaasti, mutta me lähettiin heti pihalle istumaan aurinkoon kun ei tuo nahka kauheasti kiinnosta.

a1

Seuraavaks lähettiinkin katsomaan Pergen kaupungin raunioita.
Esittelylappusessa Pergestä kerrotaan näin:
" Antiikin ajan Perge on sekä raamatunhistoriaa että merkittävä arkeologinen löytöpaikka. Helleenien portti, josta myös jo Paavali kulki kaupunkiin, agora, roomalainen kylpylä ja pylväskäytävä avoimine viemärijärjestelmineen ovat käyntimme kohokohtia."
Opas kerto taas mm. missä oli mitakin ja miksi ne on sillon joskus rakennettu. Sen jälkeen sai taas vapaasti kierrellä. Jenna ja Noora lähti kahville, ja minä jäin Kassun kanssa vielä kiertelemään.

a (36) a2 a (38) a (35) a (30) a (31) a (34)
Koko vierailu sai kyllä toista ajateltavaa jo heti alussa, eikä sen takia ollut omalta osalta enää kivaa jatkaa..
Nimittäin tuo raukka:'( Sillä oli kaulapanta hiertäny kaulan auki... Siellä se kipitteli ihan raukan ja surullisen näkösenä, ja sydän särky ihan totaalisesti. Oli niin lähelle ettei itku tullu. Piti vaan tuijotella muualle ja ajatella muuta.
Tuntu niin pahalta lähteä tuolta ilman tuota koiraa. Edelleenkin tuo pieni ressukka kummittelee mun mielessä. Eläinrakkaana ja vielä ammatiltaan eläintenhoitajana tuntu niin sydämmettömältä ja kylmältä jättää eläin yksin nuin huonokuntoisena. Mutta mitä me oltais voitu asialle tehdä? Ei mitään.. Toivon sydämenpohjasta että joku ihana ihminen käy mahdollisimman pian lopettamassa sen, tai vaikka edes joku saalistaisi sen. Kunhan sen ei tarviisi enää kitua.
Tuntuu niin pahalta kun on lukenut kaikennäköisiä koirien selviytymistarinoita, kun joku on lomamatkallaan päättänyt jonkun pelastaa, ja tuo raukka joutuu edelleen tuolla yksinään tassuttelemaan.
On edelleenkin niin kamala olo kun tuo raukka tulee töissäkin mieleen. Olisin niin paljon halunnut jotenkin auttaa. Mietin vain miten julma olen, kun kävelen vain tuollaisen ohi... Kunpa olisin rikas, niin tuo olisi jo hyvissä kässissä...Muttakun ei....
a3

Pergestä jatkettiin Antalyan keskustaan, jossa saatiin muutama tunti vapaata aikaa shoppailuun. Kierreltiin ostoskeksus ja muutamia kauppoja läpi. Ihme kyllä, mun matkaan ei lähteny mitään.

a4 a (11) a (37) a5
Vähä ennen lähtöö mentiin pieneen puistoon kattelemaan maisemia. Siellä odottikin vähän jännä näky. Ankat ja kissat söi ja kipitteli sulassa sovussa keskenään (Y)

a (19) a (4) a (12) a (24) a (9)

Päivä 6&7- Side

Antalyan keskustasta lähettiin bussilla Sideen, jossa vietettiin viimeiset päivät. Siden hotelli oli taas ihan upea, ja hotellihuonekin oli ihana.
Saatiin Jennan ja Nooran kanssa taas vierekkäiset huoneet, ja käytettiinkin sitten koko aika kattoa käytävänä.
Illalla nautiskeltiin taas ihanista juomista, ja taas vaan nautiskeltiin yhetisestä lomasta:)

c c3 c1 c4 c5 c6

Tuo Siden hotelli oli oikeasti ihana. Tuonne tai Kemeriin olisin ihan mielelläni jäänyt. Oli niin rento meininki kaikilla, varsinkin henkilökunnalla. Tuolla oli myös lähellä kävelymatkan päässä kauppoja, basaarialueita ja ihana hiekkaranra merellä. Eli kaikki mitä voi vain toivoa. Kauppoja kierrellessä meni suurin osa ajasta. Paljon aikaa vietettiin myös vain hotellin pihalla nautiskellen viime hetken auringonpaisteesta.
Meressä ei käyty tuolla kyllä uimassa, vaikka tarkotus olikin. Just kun oltais uimaan menty niin oli kauhean isoja aaltoja, eikä sitten uskallettu. Kerran Kanadassa uin kun oli isoja aaltoja, ja ne imas pelottavasti aina merelle päin vaikka uikin ihan matalalla, joten siitä on jäänyt pienet traumat.
Joten päätettiin vain kahlata ja näpsiä kuvia.

d10 d12 d aaaa a (14) aaa a (13) a (1) a (20) d9 aa
d13 Toisiks viimesenä iltana tilattiin parit juomat, mutta tutustuttiinkin sitten yhteen suomalaiseen pariskuntaan, jotka tilaili kauheesti juomia vaikka baari oli menny jo kiinni, ja ne tarjos niitä meidän naaman eteen.
Siinä sitten vaan juotiin ja rupateltiin yömyöhään, kivaa oli :D
d8

a (14) a (18) a (16) a (17) a (21) a (15) d7 a (2) d6

Päivä/Yö 8.Lähtö Suomeen

Viimesenä iltana/yönä meillä oli "aamupala" klo 00.45, eikä kehattu mennä nukkumaan sitä ennen ollenkaan, ettei vahingossakaan nukuta aamuun asti. Syönnin jälkeen mentiin pakkamaan viimeset tavarat, ja hyvästeltiin hotellihuone.
Bussi lähti kohti Antalyan lentokenttä klo 1.45. Matka kentälle kesti taas vähä reilu tunnin, ja siinä kerkes vähäks aikaa simmuja ummistaa.
Antalyan lentokenttä oli ihan älyttömän iso, ja kauppoja oli varmaan enemmän kun Kuopiossa kaupungilla:D Ja kyllä, jokainen oli auki silloin keskellä yötä.
Kaikilla oli kauhee paniikki turvatarkastuksissa kun kukaan ei puhunu suomee eikä välttämättä edes englantia. Siinä jos ois joku ongelma tullut niin ei ois ymmärtäny mitään.
Suurin paniikki koski kuitenkin laukkuja. Stressattiin koko ajan painaako laukut liikaa ja tarviiko maksaa niiden ylipainosta:D Kaikilla se oli kuitenkin sallitun määrän, ja vihdoin pysty vähän rentotumaan, ja lento oli tosiaan meidän tuurilla tunnin myöhässä koska Suomessa oli ollut niin huono sää.."Jipii, kiva mennä takasin!"
Aika meni kuitenkin hyvin taxfreessa, ja kahvia hörppiessä.
Kuudelta lähti sitten kone kohti korkeuksia, ja haikein mielin tijotin ikkunoissa pienentyviä palmuja.

e e4 e5

Kuopion kentällä oltiin kymmenen jälkeen, keskellä sumua ja loskaa. Ihanaa....Ikävä Turkkia tuli heti!
Mutta oikeesti oli kyllä ihana tulla myös tuttuun ympäristöön ja kotiin. Kukaan ei kaupassa pyöri naaman eessä ja tyrkytä sulle kaikenmaailman tuoteitta, vaan saa ihan rauhassa tehä ostokset. Ja oma sänky ja elukat (Y)
Mutta aurinkoo, ja ystävällisiä ihmisiä jäin kaipaamaan!
DSC_1525 e1

Koko reissu oli kyllä ihana, ja porukka seura mitä mahtavin! <3 Kyllä poikkes paljon kaikista aiemmista ulkomaanmatkoista. Voin kyllä suositella azuro-matkoja!
Seuraavaa matkaa odotellessa! Jenna ja Noora alkokin jo heti uutta matkaa suunnittelemaan heti ensivuodeksi, ja kohdemaakin on jo päätetty:D Ja kuulosti vähän sille, että me kuuluttais myös tähän matkaan (Y) Kelpaa! <3

Semmonen Turkin matka oli meillä! Miltä näytti teidän mielestä, ja onko teillä kokemuksia azuro-matkoista tai Turkin matkoista? Mitä mieltä olitte itse?:)

Nähdään pian ostoksien parissa! :)

Kuvat jälleen ©Jenna ja minä. Kopionti kielletty!